SCHEMATY DO HAFTÓW MOGĘ UDOSTĘPNIĆ TYLKO ZAPRZYJAŹNIONYM BLOGERKOM. NIE UDOSTĘPNIAM WZORÓW OSOBOM ANONIMOWYM I PRZYPADKOWYM.

czwartek, 29 listopada 2012

Ręcznie barwiony papier

Papier powstał przy pomocy starych, sprawdzonych eksperymentów domowych :)
Arkusze papieru, przeznaczonego pierwotnie do farb akwarelowych, moczyłam przez 30 min. w esencji przygotowanej z 2 łyżek kawy i saszetki mocnej czarnej herbaty. Następnie wyjęłam arkusze z esencji i jeszcze wilgotne rozłożyłam na folii. Rozsypałam równomiernie na papier garść kawy rozpuszczalnej, która rozpuszczając się stworzyła przepiękny efekt plam jak na starym papirusie. Pozostawiłam to jeszcze na 10-15 min. i delikatnie wypłukałam papier pod wodą. Można eksperymentować również z papryką w proszku, kurkumą czy innymi równie dobrze barwiącymi składnikami.
Aparat troszkę przekłamał :p w rzeczywistości marmurek jest wyraźniejszy. Papier przyda mi się np. do tworzenia etykietek.



5 komentarzy:

  1. Świetny pomysł z tym papierem nie miałam pojęcia, że tak można. Trzeba będzie spróbować samemu coś takiego zrobić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki za ten maly tutorialik..swietnie Ci wyszedl ten papier..mozna na nim listy pisac i kartki tworzyc.)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł. Nigdy nie słyszałam o takich sposobach.
    Fajnie wygląda.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł. Z papryką wyjdzie w odcieniach czerwieni... To coś dla mnie.:) Może kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń