SCHEMATY DO HAFTÓW MOGĘ UDOSTĘPNIĆ TYLKO ZAPRZYJAŹNIONYM BLOGERKOM. NIE UDOSTĘPNIAM WZORÓW OSOBOM ANONIMOWYM I PRZYPADKOWYM.

środa, 29 lipca 2015

Skromnie donoszę - Madame Rimsky Korsakov ukończona !

Kiedy w lipcu 2012 roku wbiłam po raz pierwszy igłę w kanwę, nie sądziłam, że wyszywanie Madame Rimsky Korsakov zajmie mi aż trzy lata mozolnej pracy. Były dłuższe przerwy kiedy totalnie obrzydło mi wyszywanie tego haftu ale pod koniec szło mi bardzo sprawnie. Miałam już tę świadomość, że jeszcze tylko 2 lub 3 kartki i jestem u celu. Madame towarzyszyła mi praktycznie od początku istnienia bloga, przeplatała się między innymi drobniejszymi projektami ale zawsze wiedziałam, że ją skończę.
Na tym hafcie uczyłam się jak zarządzać nićmi aby zminimalizować ich zużycie, jak planować wyszywanie aby było łatwiej. Wg schematu przewiduje się ogólne zużycie nici na niemal 140 m.
Co było najtrudniejsze ?
Oczywiście suknia dała mi w kość. Zmiana igły co kilka krzyżyków i nieustanne wgapianie się w schemat.
Najmniej wymagające było tło, zdarzało się, że przez dłuższy czas wyszywało się jednym, dwoma kolorami. Jednak jest to ten element haftu z którego nie jestem w pełni zadowolona. Autor schematu nie postarał się przy dobieraniu odcieni. Widoczny jest zbyt duży kontrast między poszczególnymi kolorami, przez co cieniowanie nie jest płynne. Niestety widać to było dopiero po wyszyciu sporej ilości i nie miałam już siły pruć i samemu dobierać inny odcień.
Poza tym schemat jest dobrze zaprojektowany.
Haft nie będzie wisiał u mnie więc dobór ramy nie leżał w moim geście.
Osobiście wybrałabym ciemniejszą ramę lub w stylu muzealnym ale nasz klient nasz pan ;)
Haft będzie za szybką aby kurz i słońce go nie skrzywdziły.

* ukończony - 27 lipca 2015
* wzór - Golden Kite
* tkanina - Aida Zweigart, 16ct (63/10cm), kolor biały
* nici - mulina DMC, 70 kolorów
* wymiary - 32x42cm


Ufffffffffff.....


31 komentarzy:

  1. Wart był tyle zachodu.Jest piękny.W portretowych haftach zwracam zawsze uwagę na twarz, układ ust. Brak tu niepotrzebnych cieni,plam. Nie ma się do czego przyczepić.
    Rama....o gustach się nie dyskutuje :):):)
    Życze owocnych następnych haftów

    OdpowiedzUsuń
  2. Imponujące dzieło! Gratuluję jego ukończenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny, nie dziwię się, że zajął tyle czasu, bo od razu widać, że to pracochłonne dzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje :) Końcowy efekt wart włożonego wysiłku!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest przepiękna!
    Warto było spędzić nad nią trzy lata :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo czekałam na finał , gratulacje!!
    Aż nie mogę uwierzyć,że oddasz komuś tak pracochlonny haft:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. O rety! Wielki podziw! Dla Ciebie za taki ogrom włożonej mozolnej pracy i dla kogoś, kto czekał trzy lata na zrealizowanie swojego zamówienia!
    Rama mnie nie zachwyca, ja też wybrałabym inną do tego obrazu...

    OdpowiedzUsuń
  8. napatrzeć się nie mogę. nie dziwie się ze praca nad nim zajęła tyle czasu i że popadałaś w długie zastoje ale efekt końcowy pobija wszystko piekne

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję wytrwałości i ukończenia tego przepięknego obrazu...

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem pod wrażeniem! I wzoru, i twojej pracy. Gratulacje!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję i podziwiam za wytrwałość. Całość robi wrażenie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Łał, wspaniałe dzieło. Ile pracy w to weszło i jak pięknie się udało :) Gratuluję samozaparcia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dama pięknie się prezentuje :).

    Ja chyba wolę często zmieniać kolor niż ciągle ten sam kolor i ciągle tło i tło :).

    Też dałabym inną ramkę ;).

    OdpowiedzUsuń
  14. Podziwiam:))ja się już nie piszę na takie duże projekty:)))ale niemniej wielki szacun:))))

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani na obrazie jak żywa. Piękna robota. Masa pracy. Gratuluje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowite! Naprawdę przepiękny obraz!

    OdpowiedzUsuń
  17. GRatulacje! Kawał doskonałej roboty :)Prezentuje się cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękny haft, imponująca praca! Jestem pod ogromnym wrażeniem i serdecznie gratuluję :))
    mam jednego zaczętego kolosa i rok temu kompletnie z nim utknęłam...

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję! Obraz jest przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudo!!! Wygląda jak namalowany. Masz talent i cierpliwość, że tylko zazdrościć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękny haft! Każda ukończonapraca to powód do dumy i zadowolenia :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluje ukończenia!! Jak dla mnie obraz jest rewelacyjny i też mam go w hafcirskich planach :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluję ukończenia! Przepiękna i wymagająca praca!
    Ciężko haftować taki duży obraz bez małych czy większych przerywników.

    OdpowiedzUsuń
  24. Gratuluję :) Nie wiem, czy dałabym radę... Obraz wygląda imponująco. Ciekawa jestem, czy jeszcze się kiedyś skusisz na takiego kolosa :D

    OdpowiedzUsuń
  25. piękna :)można być dumnym z takiej pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowne, piękne, po prostu brak mi słów. Gratuluję ukończenia tego dzieła

    OdpowiedzUsuń